29 mar 2023

Dlaczego nie mogę schudnąć? Poradnik dietetyczny

Często zdarza się, że mimo zmian w diecie i stylu życia nie udaje nam się schudnąć. Dlaczego tak się dzieje? Istnieje kilka powodów, które mogą wpływać na nasz brak postępów w odchudzaniu. Jednym z najważniejszych czynników może być jedzenie zbyt małej ilości kalorii. Choć może to brzmieć jak paradoks, organizm ludzki, kiedy nie otrzymuje wystarczającej ilości energii, zmniejsza swoje tempo przemiany materii, a to powoduje, że może magazynować energię w postaci tkanki tłuszczowej. Dlatego ważne jest, aby nie przesadzać z ograniczeniem kalorii i dostarczać organizmowi wystarczającą ilość składników odżywczych.

Chociaż dieta oparta na ujemnym bilansie kalorycznym (czyli dostarczaniu organizmowi mniejszej ilości kalorii niż jego dzienne zapotrzebowanie) jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na odchudzanie, nie zawsze przynosi ona pożądane efekty. W niektórych przypadkach osoby, które stosują dietę, mimo deficytu kalorycznego, nie tracą na wadze.

Nie chudnę mimo deficytu – dlaczego?

Powodem, dla którego nie chudniemy, jest niezdrowe odżywianie – nawet jeśli jemy niewiele, to nieprawidłowe składniki diety, takie jak przetworzone produkty, cukry czy tłuszcze trans, mogą przyczynić się do braku efektów w odchudzaniu. Dlatego warto zwrócić uwagę na jakość swojej diety i stawiać na produkty naturalne, pełnowartościowe i bogate w składniki odżywcze.

Dieta na stres – co mnie blokuje w odchudzaniu?

Stres może również wpływać na skuteczność odchudzania. Presja, którą sami na siebie wywieramy, negatywnie wpływa na cały proces odchudzania . Często stresując się mamy ochotę na coś, co nas uspokoi lub pocieszy, co również wpływa na nasz bilans kaloryczny. W sytuacjach stresowych organizm wydziela kortyzol, hormon, który może powodować zwiększenie masy ciała, zwłaszcza w okolicach brzucha. Dlatego ważne jest, abyśmy wyluzowali i nie wchodzili codziennie rano na wagę, warto zatem zwrócić uwagę na swoją codzienną aktywność fizyczną i wprowadzić do swojego życia techniki relaksacyjne, takie jak joga czy medytacja.

Czy można schudnąć bez ćwiczeń?

Brak ruchu fizycznego może być czynnikiem, przez który ciężej o osiągnięcie wymarzonej sylwetki, nawet przy deficycie kalorycznym. Aktywność fizyczna nie jest must have w odchudzaniu, ale zdecydowanie ułatwia ten proces. Nie jest jednak obligatoryjna podczas odchudzania.

Regularna aktywność fizyczna, nawet taka jak spacer jest doskonałą formą, która pomaga w odchudzaniu, pomaga zwiększyć tempo przemiany materii, a tym samym przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej. W dzisiejszych czasach ruchu jest na prawdę mało, dlatego warto ruszyć tyłek z kanapy, wyjść na spacer lub pójść na zajęcia fitness. To nie tylko ułatwi nam odchudzanie, ale również poprawi nasz nastrój.

Nie zapominajmy też o badaniach. Jeśli odchudzasz się “całe życie” i nie ma efektów, być może jadłospis nie jest do Ciebie dostosowany, a może masz problem zdrowotny, który trzeba zweryfikować.

Warto zatem zastosować kilka prostych zasad, aby ułatwić sobie odchudzanie: zadbaj o dobry bilans energetyczny, nie stresuj się, ruszaj się, badaj się. Pamiętajmy, że to tylko dieta, a my możemy osiągnąć swój cel, jeśli będziemy konsekwentni i wytrwali.

Tipy:
👉 zadbaj o dobry bilans energetyczny
👉 nie stresuj się, to tylko dieta 💪
👉 rusz tyłek
👉 badaj się

Istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na to, że mimo zmian w diecie, nie udaje nam się schudnąć. Ważne jest, aby pamiętać o równowadze między ilością spożywanych kalorii, a ilością spalanego wysiłkiem fizycznym. Jednocześnie, ważne jest, aby wybierać zdrowe i wartościowe produkty, ale z umiarem, ponieważ nawet one mogą mieć dużo kalorii. Stres, brak ruchu, niewłaściwie dobrany jadłospis lub problemy zdrowotne również mogą wpłynąć na brak rezultatów w odchudzaniu. Dlatego, aby uzyskać najlepsze wyniki, warto zadbać o wszystkie te czynniki.

Ostatecznie, jeśli pomimo deficytu kalorycznego, dieta i aktywność fizyczna nie przynoszą pożądanych efektów, warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem klinicznym i wykonać odpowiednie badania. Problemy z tarczycą, insulinooporność czy inne schorzenia metaboliczne mogą utrudniać proces odchudzania.

Wyświetlenia: 108 

Brak komentarzy

Ostatnie posty

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bielski Dietetyk Aleksandra Rzęchowska
ul. Kamińskiego 19 lok. 201
43-300 Bielsko-Biała
ola@bielskidietetyk.pl730921216
Newsletter
Bądź zawsze na bieżąco z ofertą naszego sklepu, zapisz się do Newslettera teraz!
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024
Polityka prywatności
Wykonanie The First
0
    0
    Koszyk
    Twój koszyk jest pustyPowrót do sklepu
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram